Je bent nu hier: Home > Actueel

 

 

Blij worden > Luisteren naar je klanten


Nieuwsbrief > Altijd blij

Wilt u op de hoogte blijven? Onze nieuwsbrief maakt u iedere maand weer blij. Geen stoffige verhalen maar inspirerende tips, tricks en weetjes.

> Ja, stuur mij die blije nieuwsbrief!


Wijsheid > Niet twijfelen, doen!

Column: Blije klanten hebben de toekomst!

12-09-11

ImageBlije klanten. Veel mensen vinden het vreemd klinken. ‘Waarom zou je klanten blij maken?’, vragen ze zich verwonderd af. In mijn enthousiasme kan een lach vaak niet verbergen. Het is namelijk een hele terechte vraag.

Waarom zou je klanten blij maken? Het gaat toch juist om meer klanten, meer omzet per klant, hogere uitgaven per klant? Daar zit een kern van waarheid in. Van tevreden of blije klanten kun je niet eten. En toch is dat niet helemaal waar. Blije klanten kunnen wel degelijk voor brood op de plank zorgen.

Social media bestonden nog niet toen ik jong was. Toch al gauw twintig jaar geleden. Vroeger vertelde ik altijd aan mijn vrienden hoe goed of slecht ik ergens was geholpen. Of het nu om een paar nieuwe schoenen of om een tv ging, het maakte eigenlijk weinig uit. Tegenwoordig zet ik het op twitter, Facebook of LinkedIn. Misschien schrijf ik er zelfs wel een blog over. Mogelijkheden te over. Een blije klant is vandaag de dag dus veel meer waard. Een tweet of bericht op internet gaat nooit meer weg, hoe vaak je ook op delete drukt. Dat kan dus positief of negatief uitpakken.
 
Daarom zijn blije klanten tegenwoordig essentieel. Een positieve of negatieve tweet kan het verschil betekenen dus succes of #fail, zoals dat zo mooi op twitter heet. Dus, wanneer begint u met klanten blij maken?
 
  • Deze column is geschreven door Léonie Vermeulen, directeur Voorwaarde, en eerder verschenen op www.gekopklanten.nl.



Delen met anderen

 

 

   


© Voorwaarde 2011. Alle rechten voorbehouden.